Hoe kunnen wij u helpen?

Bestelling & Levering

Waar is mijn pakketje?

Binnen 2-3 werkdagen ontvangt u van ons een bevestiging per e-mail dat uw pakketje is verstuurd vanaf ons voorraadcentrum. Als u uw pakketje wilt volgen dan kan dit met de Track & Trace code via de website van BPost of UPS. Deze kunt u vinden in de e-mail die u ontvangt, als uw pakketje ons voorraadcentrum heeft verlaten of op My Hunkemöller. Uw pakketje wordt maximaal 14 dagen bewaard in de winkel of op het UPS afhaalpunt. Hierna zal uw bestelling worden geannuleerd en krijgt u binnen 10 werkdagen automatisch uw geld teruggestort op uw rekening.


*Tip: download de Hunkemöller app, dan blijft u altijd op de hoogte van uw bestelstatus.

Ik heb niet mijn (hele) bestelling ontvangen. Wat nu?

Helaas komt het soms voor dat uw bestelling onvolledig is omdat bepaalde artikelen niet langer voorradig zijn. In dit geval hebben we u per mail geïnformeerd over de terugbetaling van ontbrekende items. Uiteraard kan u ook altijd contact opnemen met onze klantendienst.

Ik heb een artikel ontvangen dat ik niet besteld heb. Wat nu?

Helaas komt het soms voor dat u een artikel ontvangt dat u niet besteld heeft. We raden u aan om in dit geval contact op te nemen met onze klantendienst.

Kan ik een bestelling annuleren?

Helaas, dat kan niet. Als u iets op Hunkemoller.be hebt besteld, dan is de bezorging definitief. U kunt dan niet meer annuleren.  
Wat u wel kunt doen:
- de artikelen terugbrengen in de winkel nadat u het pakketje heeft ontvangen. - Of u stuurt de artikelen meteen kosteloos retour. Hier kan u de retoursticker uit uw pakket voor gebruiken. 
  Plak deze over de originele bezorgsticker op het pakket.

In geval van een retour van de volledige bestelling binnen de 14 dagen na ontbinding, krijgt u het volledig betaalde bedrag, inclusief de bezorg- en retourkosten, teruggestort op uw bankrekening. Als u slechts een aantal artikelen van de bestelling retourneert, krijgt u het bedrag terug dat u daarvoor betaald heeft.

Kan ik het leveradres van mijn bestelling wijzigen?

Natuurlijk! U kan uw bestelling altijd op een ander adres laten leveren. In de checkout kan u het gewenste factuur- en leveradres* aangeven. U kan deze informatie ook aanpassen in ‘My Hunkemöller’. Hiervoor is wel een account vereist.

*Let op: Geen levering mogelijk op een postadres of via een postbusnummer. Bovendien kan het leveradres niet meer gewijzigd worden na betaling van een bestelling.

Kan ik mijn bestelling laten bezorgen op een postadres?

Helaas, dat kan niet. Wij kunnen een bestelling niet bezorgen op een postadres of via een postbusnummer. Wij bezorgen alleen op een woon-/ werkadres. 

Ook bieden wij de Click & Collect optie. Dan kan u uw bestelling online betalen en afhalen in de winkel.

Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

Wij bieden de volgende leveropties aan:
- Ophalen in een Hunkemöller winkel naar keuze
- Ophalen in een UPS Access Point
- Thuisbezorging (met BPost)

Let op: naargelang welke optie u kiest, kunnen er leverkosten bijkomen.

Onze levertijd is 2-3 werkdagen na ontvangst van de verzendbevestiging per mail. Voor de ophaling van uw pakketje in de winkel en/of het postpunt moet u uw ordernummer kunnen voorleggen. Uw order wordt maximaal 14 dagen bewaard in de winkel of het postpunt. Na deze termijn wordt uw order geannuleerd en ontvangt u een terugbetaling via de betaalmethode die u gebruikt heeft. In geval van een betaling in de winkel, krijgt u een retourbevestiging per mail met instructies. Als u op onze webshop besteld en betaald heeft, wordt u op uw bankrekening terugbetaald. Als u uw pakketje wenst te volgen, kan dit met de Track & Trace code via de website van BPost of UPS. Deze kan u terugvinden op uw My Hunkemöller account of in de mail die u ontvangt wanneer uw pakketje ons distributiecentrum verlaten heeft.

Hoe kan ik snel artikelen terugvinden op jullie website?

Bovenaan de website staat een zoekbalk. Hier vult u een zoekterm in. Op deze manier kan u gemakkelijk en snel artikelen of antwoorden op bepaalde vragen terugvinden.

Hoe kan ik iets bestellen op Hunkemoller.be?

"Bestellen op hunkemoller.be is heel gemakkelijk. U plaatst een artikel in uw winkelmandje. Daarna gaat u verder naar de checkout en volgt u de aangegeven stappen. Als u een Hunkemöller account heeft, kan u inloggen met uw e-mailadres.

Heeft u geen account? Maak dan een profiel aan of bestel met de optie 'Nieuw bij Hunkemöller'. Een account aanmaken is niet verplicht, u kan als 'gast' bestellen.

*Let op: het is niet (meer) mogelijk om te bestellen op hunkemoller.com."

Wat kan u doen als een artikel niet (meer) voorradig is?

Het kan gebeuren dat uw favoriet item online niet voorradig is. U kan er dan voor kiezen om het artikel te reserveren in één van onze winkels. Check op de productpagina of het item op voorraad is in een winkel bij u in de buurt door te klikken op "Reserveren in de winkel". Helaas is het tijdelijk niet mogelijk om gebruik te maken van deze optie. 

Tip: op de productpagina kan u ook kiezen voor de optie: “Stuur mij een mail als het artikel opnieuw voorradig is”. U krijgt dan een mail als uw favoriet item opnieuw beschikbaar is. 

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen van mijn bestelling, wat kan ik doen?

Check altijd eerst uw spam inbox als u geen bevestigingsmail van uw bestelling ontvangen heeft. Mocht u daar ook geen bericht van ons terugvinden, raden we u aan om contact op te nemen met onze klantendienst.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben op het moment van levering?

Wanneer u niet thuis bent wanneer de bezorger van BPost het pakketje komt aanbieden, ontvangt u van de bezorger een BPost bezorger gemist kaart, hiermee kunt u online een nieuwe afleverdag selecteren of een BPost punt waar u uw pakketje binnen 2 weken kunt ophalen. Doet u dit niet, dan wordt het pakketje teruggestuurd naar ons distributiecentrum.

Binnen de 10 werkdagen wordt u terugbetaald via de betaalmethode die u gebruikt heeft voor uw bestelling.  

Heeft u in de winkel afgerekend, dan ontvangt u een retourbevestiging per mail met instructies. 

De levertermijn is voorbij en ik heb mijn bestelling nog steeds niet ontvangen. Wat kan ik doen?

Wegens drukte in ons distributiecentrum en/of bij de post kan de levertermijn overschreden worden. Als u uw pakketje wenst te volgen, kan dit met de Track & Trace code via de website van BPost of UPS. Deze kan u terugvinden op uw My Hunkemöller account of in de mail die u ontvangt wanneer uw pakketje ons distributiecentrum verlaten heeft. Goed om te weten: u krijgt altijd een bevestiging per mail wanneer uw pakketje verzonden is.

*Tip: download de Hunkemöller app, dan blijft u altijd op de hoogte van uw bestelstatus.

Bestaat er een overzicht van alle Hunkemöller winkels?

U kan alle Hunkemöller winkels vinden in onze storelocator. U hoeft enkel uw postcode en woonplaats in te vullen om de winkels in uw buurt te zien.

Kan ik een online bestelling in de winkel laten leveren?

Ja, met de Click & Collect optie kunt u uw bestelling online betalen en gratis afhalen in een winkel naar keuze:

- Voeg uw favoriete items toe aan uw winkelmandje.
- Kies voor “Ophalen In een Hunkemöller winkel". U betaalt dan geen verzendkosten.
- Controleer uw factuurgegevens. In de volgende stap kan u uw postcode / stad invullen om het 
  dichtstbijzijnde filiaal te vinden of een winkel naar keuze te selecteren.
- Nadat u de betaling heeft afgerond, is uw bestelling geplaatst. U ontvangt een e-mail ter bevestiging.                                      Nadien krijgt u nog een verzendbevestiging als uw pakketje onderweg is. - Vanaf het moment dat u deze verzendbevestiging gekregen heeft, duurt het doorgaans nog 2-3 werkdagen vooraleer u het pakketje kan ophalen in de winkel. We brengen u op de hoogte wanneer uw order klaarligt. Let op: u moet uw ordernummer en identiteitskaart kunnen voorleggen bij ophaling. 
- Uw pakketje wordt maximaal 14 dagen voor u opzij gehouden in de winkel. Na deze termijn wordt uw order geannuleerd en ontvangt u een terugbetaling via de betaalmethode die u gebruikt heeft. In geval van een betaling in de winkel, krijgt u een retourbevestiging per mail met instructies.  

Als een andere persoon uw order ophaalt, zorg dan voor een machtiging met de volgende gegevens:
- De bevestigingsmail met het ordernummer
- Uw volledige naam 
- De volledige naam van de persoon die uw bestelling komt ophalen (deze persoon moet zich ook kunnen identificeren door middel van een identiteitskaart)

Kan ik een artikel naar een winkel versturen?

Ja, met de Click & Collect optie kan u uw bestelling online betalen en gratis afhalen in de winkel:

- Voeg uw favoriete items toe aan uw winkelmandje.
- Kies voor “Ophalen In een Hunkemöller winkel". U betaalt dan geen verzendkosten.
- Controleer uw factuurgegevens. In de volgende stap kan u uw postcode / stad invullen om het 
  dichtstbijzijnde filiaal te vinden of een winkel naar keuze te selecteren.
- Nadat u de betaling heeft afgerond, is uw bestelling geplaatst. U zal een e-mail ontvangen ter bevestiging
  en daarna een update indien uw pakketje is ingepakt en wordt verzonden.
- U kan uw pakketje binnen 2-3 werkdagen ophalen in de winkel van uw keuze. U ontvangt hierover bericht. Vergeet niet uw ordernummer mee te nemen naar de winkel! 
- Uw pakketje wordt maximaal 14 dagen bewaard in de winkel. Hierna zal uw
  bestelling worden geannuleerd en  wordt u de volgende werkdag terugbetaald via de betaalmethode die u heeft gebruikt. Heeft u in de winkel afgerekend, dan ontvangt u een mail met instructies. 

Als iemand anders uw order komt ophalen, zorg dan dat deze persoon een machtiging heeft die het volgende bevat:
- Uw bestelling nummer
- Uw volledige naam 
- De volledige naam van de persoon die uw bestelling komt ophalen (deze persoon moet zich ook kunnen identificeren)

Welke verzendkosten kan ik verwachten?

De verzendkosten zijn afhankelijk van hoe u uw bestelling wenst te ontvangen:
- Kiest u in de check out voor ophalen van uw bestelling in een winkel naar keuze, dan betaalt u geen verzendkosten.
- Verzendkosten via BPost zijn €4,95 per bestelling.
- Wanneer u een bestelling bij een UPS Access Point wilt laten bezorgen bedragen de verzendkosten €3,95 per bestelling.

*Let op: Geen bezorging op een postadres of via een postbusnummer.

Wat is jullie standaard levertijd?

Uw bestelling zal binnen de 2-3 werkdagen na ontvangst van de verzendbevestiging geleverd worden in de winkel of aan huis. Heeft u gekozen voor een UPS afhaalpunt, dan is het pakket binnen een termijn van 3-4 werkdagen na ontvangst van de verzendbevestiging beschikbaar.

Mijn Track & Trace code werkt niet. Wat nu?

Het kan tot 24 uur na ontvangst van de Track & Trace code duren vooraleer u uw bestelling effectief kan volgen. 
Het zendingsnummer bestaat uit 24 cijfers. Controleer bij een foutmelding zeker of de ingevoerde cijfers correct zijn. Bij verdere vragen of problemen raden we u aan contact op te nemen met de klantendienst van BPost.

Waar vind ik mijn Track & Trace code?

Als u uw pakketje wenst te volgen, kan u de Track & Trace code invoeren op de website van BPost. 
Deze kan u vinden:
- in de bevestiging die u per mail ontvangt wanneer uw pakketje ons distributiecentrum verlaten heeft
- of op "My Hunkemöller". 

Tip: download de Hunkemöller app, dan blijft u altijd op de hoogte van uw bestelstatus.

Ik heb een verkeerde maat of kleur gekregen. Wat nu?

Het kan helaas gebeuren dat u een verkeerde maat of kleur ontvangt.
U kan het volgende doen: 
- Het artikel gratis retourneren. Gebruik de retoursticker uit het pakket en bestel het gewenste artikel opnieuw.. Binnen de 10 werkdagen wordt u terug betaald via de betaalmethode die u gebruikt heeft. In geval van een betaling in de winkel, krijgt u een retourbevestiging per mail met instructies.  
- Breng het foutieve artikel terug naar de winkel en bestel opnieuw. Binnen de 2-3 werkdagen krijgt u een terugbetaling via de betaalmethode die u heeft gebruikt.