Hoe kunnen wij u helpen?

Bestelling & Levering

Waar is mijn pakketje?

Binnen enkele werkdagen ontvangt u van ons een bevestiging per e-mail wanneer uw pakketje is verzonden en/of klaar ligt in het filiaal.

Via bpost: Als u uw pakketje wilt volgen, dan kan dit met de Track & Trace code via de website van bpost. Deze kunt u vinden in de e-mail die u ontvangt, als uw pakketje ons voorraadcentrum heeft verlaten of op "My Hunkemöller".


*Tip: download de Hunkemöller app, dan heeft u ook altijd inzicht in uw bestelstatus.

Ik heb niet mijn (hele) bestelling ontvangen. Wat nu?

Helaas komt het soms voor dat uw bestelling onvolledig is omdat bepaalde artikelen niet langer voorradig zijn. In dit geval hebben we u per mail geïnformeerd over de terugbetaling van ontbrekende items. Uiteraard kan u ook altijd contact opnemen met onze klantendienst.

Ik heb een artikel ontvangen dat ik niet besteld heb. Wat nu?

Helaas komt het soms voor dat u een artikel ontvangt dat u niet besteld heeft. We raden u aan om in dit geval contact op te nemen met onze klantendienst.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen van mijn bestelling, wat kan ik doen?

Check altijd eerst uw spam inbox als u geen bevestigingsmail van uw bestelling ontvangen heeft. Mocht u daar ook geen bericht van ons terugvinden, raden we u aan om contact op te nemen met onze klantendienst.

Kan ik een bestelling annuleren?

Helaas, dat kan niet. Als u iets op Hunkemoller.be hebt besteld, dan is de bezorging definitief. U kunt dan niet meer annuleren.  

Nog steeds niet helemaal tevreden met uw bestelling? Geen probleem, u hebt 30 dagen de tijd om te beslissen of u uw bestelling na ontvangst van het product wilt retourneren.
U kunt uw bestelling gratis retourneren in een Hunkemöller-winkel of via een BPost servicepunt (€ 1,95).
* De retourkosten zijn van toepassing vanaf januari 2023

Retour in een Hunkemöller-winkel: 
Retourneren kan altijd gratis in een winkel bij u in de buurt. Neem het retourformulier mee naar de winkel. U wordt dan binnen 3 werkdagen terugbetaald via de door u gebruikte betaalmethode. Vind hier de dichtstbijzijnde winkel.

Retour via een BPost servicepunt (€ 1,95):
1. Stop de artikelen samen met het retourformulier in een pakket, eventueel in de originele verpakking. Als u meerdere bestellingen in één doos wilt retourneren, zorg er dan voor dat u altijd alle bijbehorende retourformulieren in de retourdoos stopt. Plak slechts één retourlabel op de doos.
2. Knip het retourlabel rechtsonder op het retourformulier af. Plak het retourlabel over de originele adressticker op het pakket.
3. Breng het pakket naar een BPost servicepunt.
4. U ontvangt een bevestigingsmail zodra we het pakket ontvangen hebben. Dit kan tot 10 werkdagen duren. Het bedrag wordt binnen 3 werkdagen na verzending van de bevestigingsmail via de door u gebruikte betaalmethode overgemaakt. De retourkosten ter waarde van € 1,95 worden in mindering gebracht op de waarde van de geretourneerde artikelen.
* De retourkosten zijn van toepassing vanaf januari 2023

Er gelden een aantal voorwaarden voor het retourneren van artikelen naar Hunkemöller:
1. U moet de artikelen binnen 30 dagen retourneren. Deze termijn gaat in op de dag dat u uw bestelling ontvangen hebt.
2. De artikelen moeten ongebruikt en onbeschadigd zijn, met alle originele hangtags/labels eraan vastgemaakt.
3. Hunkemöller behoudt zich het recht voor om uw terugbetaling te weigeren als de artikelen niet in de oorspronkelijke staat aan ons geretourneerd worden.

 

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten leveren?

Natuurlijk! U kunt uw bestelling altijd op een ander adres laten leveren. In de checkout kunt u het gewenste factuur- en leveradres* aangeven. U kunt deze informatie ook aanpassen in ‘My Hunkemöller’. Hiervoor is wel een account vereist.

*Let op: Geen levering mogelijk op een postadres of via een postbusnummer. Bovendien kan het leveradres niet meer gewijzigd worden na betaling van een bestelling.

Kan ik mijn bestelling laten bezorgen op een postadres?

Helaas, dat kan niet. Wij kunnen een bestelling niet bezorgen op een postadres of via een postbusnummer. Wij bezorgen alleen op een woon-/ werkadres. 

Ook bieden wij de Click & Collect optie. Dan kan u uw bestelling online betalen en afhalen in de winkel.

Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

Wij bieden de volgende leveropties aan:
- Ophalen in een Hunkemöller winkel naar keuze*
- Ophalen in een bpost postpunt
- Thuisbezorging (met bpost)

*Let op: naargelang welke optie u kiest, kunnen er leverkosten bijkomen.

Onze levertijd is 1-2 werkdagen na ontvangst van de verzendbevestiging per mail. Voor de ophaling van uw pakketje in de winkel en/of het postpunt moet u uw ordernummer kunnen voorleggen.

Uw order wordt maximaal 14 dagen bewaard in de winkel of het postpunt. Na deze termijn wordt uw order geannuleerd en ontvangt u een terugbetaling via de betaalmethode die u gebruikt heeft.

In geval van een betaling in de winkel, krijgt u een retourbevestiging per mail met instructies. Als u op onze webshop besteld en betaald heeft, wordt u op uw bankrekening terugbetaald.

Als u uw pakketje wenst te volgen, kan dit met de Track & Trace code via de website van bpost. Deze kan u terugvinden op uw My Hunkemöller account of in de mail die u ontvangt wanneer uw pakketje ons distributiecentrum verlaten heeft.



*Let op: Geen bezorging op een postadres of via een postbusnummer.

Hoe kan ik snel artikelen terugvinden op jullie website?

Bovenaan de website staat een zoekbalk. Hier vult u een zoekterm in. Op deze manier kan u gemakkelijk en snel artikelen of antwoorden op bepaalde vragen terugvinden.

Hoe kan ik iets bestellen op Hunkemoller.be?

Bestellen op hunkemoller.be is heel gemakkelijk. U plaatst een artikel in uw winkelmandje. Daarna gaat u verder naar de checkout en volgt u de aangegeven stappen. Als u een Hunkemöller account heeft, kan u inloggen met uw e-mailadres.

Heeft u geen account? Maak dan een profiel aan of bestel met de optie 'Nieuw bij Hunkemöller'. Een account aanmaken is niet verplicht, u kan als 'gast' bestellen.

*Let op: het is niet (meer) mogelijk om te bestellen op hunkemoller.com.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben op het moment van levering?

Wanneer u niet thuis bent wanneer de bezorger van bpost het pakketje komt aanbieden, ontvangt u van de bezorger een bpost bezorger gemist kaart, hiermee kunt u online een nieuwe afleverdag selecteren of een bpost punt waar u uw pakketje binnen 2 weken kunt ophalen. Doet u dit niet, dan wordt het pakketje teruggestuurd naar ons distributiecentrum.

Binnen de 10 werkdagen wordt u terugbetaald via de betaalmethode die u gebruikt heeft voor uw bestelling.  

Heeft u in de winkel afgerekend, dan ontvangt u een retourbevestiging per mail met instructies. 

De levertermijn is voorbij en ik heb mijn bestelling nog steeds niet ontvangen. Wat kan ik doen?

Wegens drukte in ons distributiecentrum en/of bij de post kan de levertermijn overschreden worden. Als u uw pakketje wenst te volgen, kan dit met de Track & Trace code via de website van bpost. Deze kan u terugvinden op uw My Hunkemöller account of in de mail die u ontvangt wanneer uw pakketje ons distributiecentrum verlaten heeft. Goed om te weten: u krijgt altijd een bevestiging per mail wanneer uw pakketje verzonden is.

*Tip: download de Hunkemöller app, dan blijft u altijd op de hoogte van uw bestelstatus.

Bestaat er een overzicht van alle Hunkemöller winkels?

U kan alle Hunkemöller winkels vinden in onze storelocator. U hoeft enkel uw postcode en woonplaats in te vullen om de winkels in uw buurt te zien.

Wat is jullie standaard levertijd?

1-2 werkdagen.

Mijn Track & Trace code werkt niet. Wat nu?

Het kan tot 24 uur na ontvangst van de Track & Trace code duren vooraleer u uw bestelling effectief kan volgen. 
Het zendingsnummer bestaat uit 24 cijfers. Controleer bij een foutmelding zeker of de ingevoerde cijfers correct zijn. Bij verdere vragen of problemen raden we u aan contact op te nemen met de klantendienst van bpost.

Waar vind ik mijn Track & Trace code?

Als u uw pakketje wenst te volgen, kan u de Track & Trace code invoeren op de website van bpost. 
Deze kan u vinden:
- in de bevestiging die u per mail ontvangt wanneer uw pakketje ons distributiecentrum verlaten heeft
- of op "My Hunkemöller". 

Tip: download de Hunkemöller app, dan blijft u altijd op de hoogte van uw bestelstatus.

Ik heb een verkeerde maat of kleur gekregen. Wat nu?

Het kan helaas gebeuren dat u een verkeerde maat of kleur ontvangt.
U kan het volgende doen: 
- Het artikel gratis retourneren. Gebruik de retoursticker uit het pakket en bestel het gewenste artikel opnieuw.. Binnen de 10 werkdagen wordt u terug betaald via de betaalmethode die u gebruikt heeft. In geval van een betaling in de winkel, krijgt u een retourbevestiging per mail met instructies.  
- Breng het foutieve artikel terug naar de winkel en bestel opnieuw. Binnen de 1-2 werkdagen krijgt u een terugbetaling via de betaalmethode die u heeft gebruikt.

Welke verzendkosten kan ik verwachten?

De verzendkosten zijn afhankelijk van hoe u uw bestelling wenst te ontvangen:
- Kiest u in de check out voor ophalen van uw bestelling in een winkel naar keuze, dan betaalt u geen verzendkosten.
- Verzendkosten via bpost zijn €4,95 per bestelling.

Bij een orderbedrag vanaf €70,00 betaal je geen verzendkosten.

*Let op: Geen bezorging op een postadres of via een postbusnummer.

Kan ik mijn aankoop laten inpakken?

U kan eenvoudig een cadeaudoos aan uw winkelmandje toevoegen. De cadeaudoos wordt slechts in één maat geleverd. Als u meerdere artikelen heeft besteld en u wilt er zeker van zijn dat ze allemaal passen, bestel dan best meerdere cadeaudozen.

Hou er rekening mee dat de cadeaudoos alleen in ongevouwen/ongebruikte staat kan worden geretourneerd, anders komt u niet in aanmerking voor restitutie.