Hoe kunnen wij u helpen?

Retourneren & Ruilen

Wanneer kan ik mijn terugbetaling verwachten?

U ontvangt een retourbevestiging via e-mail zodra we uw pakket ontvangen hebben. Dit kan tot 10 werkdagen duren. Zodra u deze e-mail ontvangen hebt, wordt u binnen 3 werkdagen terugbetaald. We betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel dat u voor de oorspronkelijke transactie gebruikt hebt. U krijgt uw geld pas terug als we de geretourneerde artikelen ontvangen hebben. 
Als u de complete bestelling retourneert, ontvangt u het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten (verminderd met de retourkosten ter waarde van € 1,95). Als u de bestelling gedeeltelijk retourneert, wordt u alleen gecompenseerd voor de betreffende artikelen (verminderd met de retourkosten ter waarde van € 1,95). De retourkosten ter waarde van € 1,95 worden per bestelling verrekend.
* De retourkosten zijn van toepassing vanaf januari 2023

Als u Passion Points en/of Shopcredit gebruikt hebt: per ingeleverd artikel wordt een evenredig bedrag teruggestort op uw (digitale) Membercard. Dit kan tot 48 uur duren.

Als u betaald hebt met de Hunkemöller Lingeriecard: terugbetaling van uw aankoop met de Gift Card worden teruggestort op de gebruikte Gift Card.

Als u (gedeeltelijk) betaald hebt met een andere voucher dan Shopcredit, kunt u die voucher alleen hergebruiken als u uw complete bestelling geretourneerd hebt.

Retourneren kan altijd gratis in een Hunkemöller-winkel bij u in de buurt. U wordt binnen 3 werkdagen terugbetaald via de door u gebruikte betaalmethode. Vind hier de dichtstbijzijnde winkel.
 

Hoe kan ik een item retourneren bij Hunkemoller.benl?

Nog steeds niet helemaal tevreden met uw bestelling? Geen probleem, u hebt 30 dagen de tijd om te beslissen of u uw bestelling na ontvangst van het product wilt retourneren.
U kunt uw bestelling gratis retourneren in een Hunkemöller-winkel of via een BPost servicepunt (€ 1,95).
* De retourkosten zijn van toepassing vanaf januari 2023

Retour in een Hunkemöller-winkel: 
Retourneren kan altijd gratis in een winkel bij u in de buurt. Neem het retourformulier mee naar de winkel. U wordt dan binnen 3 werkdagen terugbetaald via de door u gebruikte betaalmethode. Vind hier de dichtstbijzijnde winkel.

Retour via een BPost servicepunt (€ 1,95):
1. Stop de artikelen samen met het retourformulier in een pakket, eventueel in de originele verpakking. Als u meerdere bestellingen in één doos wilt retourneren, zorg er dan voor dat u altijd alle bijbehorende retourformulieren in de retourdoos stopt. Plak slechts één retourlabel op de doos.
2. Knip het retourlabel rechtsonder op het retourformulier af. Plak het retourlabel over de originele adressticker op het pakket.
3. Breng het pakket naar een BPost servicepunt.
4. U ontvangt een bevestigingsmail zodra we het pakket ontvangen hebben. Dit kan tot 10 werkdagen duren. Het bedrag wordt binnen 3 werkdagen na verzending van de bevestigingsmail via de door u gebruikte betaalmethode overgemaakt. De retourkosten ter waarde van € 1,95 worden in mindering gebracht op de waarde van de geretourneerde artikelen.
* De retourkosten zijn van toepassing vanaf januari 2023

Er gelden een aantal voorwaarden voor het retourneren van artikelen naar Hunkemöller:
1. U moet de artikelen binnen 30 dagen retourneren. Deze termijn gaat in op de dag dat u uw bestelling ontvangen hebt.
2. De artikelen moeten ongebruikt en onbeschadigd zijn, met alle originele hangtags/labels eraan vastgemaakt.
3. Hunkemöller behoudt zich het recht voor om uw terugbetaling te weigeren als de artikelen niet in de oorspronkelijke staat aan ons geretourneerd worden.
 

Hoeveel zijn jullie retourkosten?

1. Retour via een BPost servicepunt (€ 1,95):
De retourkosten ter waarde van € 1,95 worden per bestelling verrekend en in mindering gebracht op de waarde van de geretourneerde artikelen.
* De retourkosten zijn van toepassing vanaf januari 2023


2. Retour in een Hunkemöller-winkel 
U kunt uw artikel(en) altijd gratis retourneren in een Hunkemöller-winkel, met een retourtermijn van 30 dagen na ontvangst van het product. 

Zijn er artikelen die ik niet kan terugsturen?

Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken, of producten die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.

Artikelen dienen ongebruikt en onbeschadigd te zijn, en met alle originele hangtags/labels eraan bevestigd.

Hunkemöller behoudt zich het recht om uw terugbetaling te weigeren, als de artikelen niet in hun originele staat aan ons worden geretourneerd.

Houdt u er rekening mee dat de cadeaudoos alleen in ongevouwen/ongebruikte staat kan worden geretourneerd, anders komt u niet in aanmerking voor restitutie.

Wij vragen u vriendelijk de verpakking van onderstaande artikelen omwille van de hygiëne ongeopend of verzegeld te laten.
1. Plak bh’s
2. Alle artikelen uit de beauty line
3. Panty’s en kousen
4. Vibrators & andere toys
5. Giftcards & Membercards
6. Geschenkdoos

Krijg ik automatisch een ander artikel als ik mijn artikel terugstuur?

U krijgt geen vervangend artikel als u een aankoop terugstuurt naar Hunkemöller. U kunt wel een nieuwe bestelling doen op onze website.

Hoe wordt het retourbedrag vastgesteld als ik online retourneer en ik bij mijn bestelling gebruik heb gemaakt van mijn Passion Points kortingstegoed?

Per artikel retour, wordt een evenredig bedrag teruggeschreven op uw (digitale) Membercard. Dit kan enkele dagen duren.

Hoe lang duurt het voordat het terugsturen van een artikel is verwerkt?

Door de extra maatregelen die genomen zijn rond de huidige omstandigheden, kan het verwerken van uw retour langer duren dan u van ons gewend bent. Onze excuses voor het ongemak.

 Hunkemöller hanteert een retourperiode van 30 dagen. 

Als wij uw pakketje binnen hebben, krijgt u een bevestiging via de mail. Bij herroeping wordt zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 14 dagen vanaf het moment dat u ons op de hoogte hebt gebracht, het bedrag van aankoop terugbetaald.

Als u de hele bestelling terugstuurt, krijgt u het hele bedrag inclusief bezorg- en retourkosten terug. Als u een deel van de bestelling terugstuurt, krijgt u alleen dat deel teruggestort.

De termijn van terugbetalen gaat in op het moment dat u de bestelling terug stuurt, of aangeeft dat u de bestelling retour gaat sturen.

Als de retourzending niet binnen 14 dagen is ontvangen, wachten wij met terugbetaling totdat de retourbestelling is ontvangen, of tot dat u aan kunt tonen dat de bestelling retour gezonden is. 

Indien er onnodige schade aan het product is ontstaan, kunnen wij deze waardevermindering in rekening brengen. Je bent alleen aansprakelijk voor waardevermindering door gebruik dat verder gaat dan nodig om de aard, kenmerk en werking van het product te beoordelen.

Data Privacy gerelateerde vragen.

Hunkemöller B.V. is toegewijd aan het beschermen van uw persoonlijke data. Het is uw informatie, en dat respecteren wij. Ons Privacy Statement  geeft u gedetailleerde informatie over wanneer en waarom we uw persoonlijke data verzamelen, op welke manier we de gegevens gebruiken en hoe we de veiligheid & vertrouwelijkheid ervan vrijwaren.

Als u uw persoonlijke data wenst te verwijderen, updaten, overzetten of inzien, gebruik dan het contactformulier op onze website: 
1. Ga naar "contact" en vul de verplichte velden in 
2. Kies het onderwerp "Privacy gerelateerde vragen" 
3. Verstuur het formulier

We zullen binnen de 30 dagen na uw verzoek contact met u opnemen. Het is mogelijk dat we meer informatie van u nodig hebben om te kunnen beantwoorden aan uw verzoek.

Kan ik (online bestelde) artikelen retourneren in de winkel?

Ja, het is mogelijk om (online bestelde) artikelen te retourneren in de winkel. Hiervoor heeft u altijd een factuur of bon nodig.
Indien u een online bestelde order retourneert in de winkel, krijgt u het bedrag van de geretourneerde artikelen terug op dezelfde wijze als u de betaling voldaan heeft.

Heeft de winkel een online order voor u geplaatst en heeft u dit bij aankoop afgerekend met uw bankpas? 
Dan krijgt u het bedrag van de geretourneerde artikelen teruggestort op uw rekening.

Heeft u een reguliere aankoop in de winkel gedaan? Dan krijgt u de waarde van de geretourneerde artikelen in de vorm van een tegoedbon of een lingeriecard. 

*Let op dat de tegoedbon alleen in de winkel gebruikt kan worden en de lingeriecard ook voor online aankopen geschikt is.
Indien er artikelen gebruikt zijn waarvan het gebruik verder gaat dan nodig om de artikelen te inspecteren op volledigheid en correcte werking, bent u aansprakelijk voor eventuele waardevermindering.

Enkele van onze producten zijn niet retourneerbaar, namelijk producten met oog op gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken, of producten die duidelijk voor een specifiek persoon bestemd zijn.

Wij vragen u vriendelijk de verpakking van onderstaande artikelen omwille van de hygiëne ongeopend of verzegeld te laten.
1. Plak bh’s
2. Alle artikelen uit de beauty line
3. Panty’s en kousen
4. Vibrators