Hoe kunnen wij u helpen?

Retourneren & Ruilen

Wanneer kan ik mijn terugbetaling verwachten?

Vanwege technische problemen kan het wat langer duren om uw retour te ontvangen. Wanneer wij uw pakketje ontvangen hebben in het distributiecentrum, krijgt u van ons een retourbevestiging per mail. Dit kan tot 10 werkdagen duren. Eens u deze mail ontvangen heeft, wordt u binnen de 2-3 werkdagen terugbetaald. 

In geval van een retour van de volledige bestelling binnen de 14 dagen na ontbinding, krijgt u het volledig betaalde bedrag, inclusief de bezorg- en retourkosten, teruggestort op uw bankrekening. Als u slechts een aantal artikelen van de bestelling retourneert, krijgt u het bedrag terug dat u daarvoor betaald heeft. 

Wij betalen u terug via het betaalmiddel waarmee u uw bestelling heeft geplaatst. Voor de terugbetaling worden geen kosten in rekening gebracht. U wordt pas terugbetaald wanneer wij de geretourneerde artikelen ontvangen hebben. Check het kasticket voor de voorwaarden m.b.t. een aankoop in de winkel.

Hoe kan ik een item retourneren bij Hunkemoller.benl?

Door de Corona-uitbraak verlengt Hunkemöller de retourperiode van 14 naar 30 dagen. 

Na ontvangst van het product heeft u 30 dagen de tijd om te besluiten of u uw bestelling wilt retourneren. U kunt uw bestelling altijd gratis retourneren via onderstaande optie's. U kunt ook gebruik maken van andere vervoerders maar dan zijn de kosten voor eigen rekening..

Retourneren werkt als volgt:

Retourneren kan altijd kosteloos in een winkel bij uw in de buurt. U wordt dan al de volgende werkdag terugbetaald via de betaalmethode die u heeft gebruikt. Heeft u in de winkel afgerekend, dan wordt de betaling meteen met u afgehandeld. Als u een deel van de bestelling retourneert, krijgt u alleen dat deel terug.

Retour via een bpost postkantoor 
1. Stop de items samen met de retourbon in een pakketje, het kan in de originele verpakking

2. Knip de retoursticker uit en plak het op het pakketje

3. Breng het pakketje naar een bpost postkantoor

4. Als wij het pakketje binnen hebben, krijgt u een bevestiging via de mail. Binnen 10 werkdagen wordt u terugbetaald via de betaalmethode die u heeft gebruikt.

Heeft u in de winkel afgerekend, dan ontvangt u een mail met instructies. Maakt u gebruik van uw herroepingsrecht, dan gebeurt de terugbestaling zo snel mogelijk doch binnen 14 dagen volgend op de dag van de herroeping, inclusief bezorg- en retourkosten, als wij het product hebben ontvangen of u aantoont dat u het product hebt teruggezonden. Als u een deel van de bestelling terugstuurt, krijgt u alleen dat deel terug.


Algemeen retouradres:
Hunkemöller International Webshop
P/A BX VN1 - Hunkemöller
Vilvoordsesteenweg 233
1099 Brussel X

 

Hoeveel zijn jullie retourkosten?

Toch niet helemaal happy met uw bestelling? Geen probleem, U kunt uw bestelling altijd kosteloos retourneren 
1. Terugbrengen naar een winkel bij u in de buurt; u ontvangt de terugbetaling binnen 2-3 werkdagen. Het kan zijn dat uw favoriete winkel nog gesloten is of aangepaste openingstijden heeft. Bekijk de store locator voor een actueel overzicht.
2. Terugsturen via een bpost postkantoor. Gebruik hiervoor je retoursticker die aan uw online bestelling is toegevoegd.

U krijgt dan binnen 10 dagen uw geld automatisch teruggestort. Heeft u betaald in de winkel? Dan ontvangt u een mail met instructies. 

Zijn er artikelen die ik niet kan terugsturen?

Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken, of producten die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.

Wij vragen u vriendelijk de verpakking van onderstaande artikelen omwille van de hygiëne ongeopend of verzegeld te laten.
1.plak bh’s
2.alle artikelen uit de beauty line
3.panty’s en kousen
4.vibrators

Krijg ik automatisch een ander artikel als ik mijn artikel terugstuur?

U krijgt geen vervangend artikel als u een aankoop terugstuurt naar Hunkemöller. U kunt wel een nieuwe bestelling doen op onze website.

Hoe wordt het retourbedrag vastgesteld als ik online retourneer en ik bij mijn bestelling gebruik heb gemaakt van mijn Passion Points kortingstegoed?

Per artikel retour, wordt een evenredig bedrag teruggeschreven op uw (digitale) Membercard. Dit kan enkele dagen duren.

Hoe lang duurt het voordat het terugsturen van een artikel is verwerkt?

Door de extra maatregelen die genomen zijn rond de huidige omstandigheden, kan het verwerken van uw retour langer duren dan u van ons gewend bent. Onze excuses voor het ongemak.

 Hunkemöller hanteert een retourperiode van 30 dagen. 

Als wij uw pakketje binnen hebben, krijgt u een bevestiging via de mail. Bij herroeping wordt zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 14 dagen vanaf het moment dat u ons op de hoogte hebt gebracht, het bedrag van aankoop terugbetaald.

Als u de hele bestelling terugstuurt, krijgt u het hele bedrag inclusief bezorg- en retourkosten terug. Als u een deel van de bestelling terugstuurt, krijgt u alleen dat deel teruggestort.

De termijn van terugbetalen gaat in op het moment dat u de bestelling terug stuurt, of aangeeft dat u de bestelling retour gaat sturen.

Als de retourzending niet binnen 14 dagen is ontvangen, wachten wij met terugbetaling totdat de retourbestelling is ontvangen, of tot dat u aan kunt tonen dat de bestelling retour gezonden is. 

Indien er onnodige schade aan het product is ontstaan, kunnen wij deze waardevermindering in rekening brengen. Je bent alleen aansprakelijk voor waardevermindering door gebruik dat verder gaat dan nodig om de aard, kenmerk en werking van het product te beoordelen.

Data Privacy gerelateerde vragen.

Hunkemöller B.V. is toegewijd aan het beschermen van uw persoonlijke data. Het is uw informatie, en dat respecteren wij. Ons Privacy Statement  geeft u gedetailleerde informatie over wanneer en waarom we uw persoonlijke data verzamelen, op welke manier we de gegevens gebruiken en hoe we de veiligheid & vertrouwelijkheid ervan vrijwaren.

Als u uw persoonlijke data wenst te verwijderen, updaten, overzetten of inzien, gebruik dan het contactformulier op onze website: 
1. Ga naar "contact" en vul de verplichte velden in 
2. Kies het onderwerp "Privacy gerelateerde vragen" 
3. Verstuur het formulier

We zullen binnen de 30 dagen na uw verzoek contact met u opnemen. Het is mogelijk dat we meer informatie van u nodig hebben om te kunnen beantwoorden aan uw verzoek.

Kan ik (online bestelde) artikelen retourneren in de winkel?

Ja, het is mogelijk om (online bestelde) artikelen te retourneren in de winkel. Hiervoor heeft u altijd een factuur of bon nodig.
Indien u een online bestelde order retourneert in de winkel, krijgt u het bedrag van de geretourneerde artikelen terug op dezelfde wijze als u de betaling voldaan heeft.

Heeft de winkel een online order voor u geplaatst en heeft u dit bij aankoop afgerekend met uw bankpas? 
Dan krijgt u het bedrag van de geretourneerde artikelen teruggestort op uw rekening.

Heeft u een reguliere aankoop in de winkel gedaan? Dan krijgt u de waarde van de geretourneerde artikelen in de vorm van een tegoedbon of een lingeriecard. 

*Let op dat de tegoedbon alleen in de winkel gebruikt kan worden en de lingeriecard ook voor online aankopen geschikt is.
Indien er artikelen gebruikt zijn waarvan het gebruik verder gaat dan nodig om de artikelen te inspecteren op volledigheid en correcte werking, bent u aansprakelijk voor eventuele waardevermindering.

Enkele van onze producten zijn niet retourneerbaar, namelijk producten met oog op gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken, of producten die duidelijk voor een specifiek persoon bestemd zijn.

Wij vragen u vriendelijk de verpakking van onderstaande artikelen omwille van de hygiëne ongeopend of verzegeld te laten.
1. Plak bh’s
2. Alle artikelen uit de beauty line
3. Panty’s en kousen
4. Vibrators