Hoe kunnen wij u helpen?

Retourneren, terugbetalen en ruilen

Hoe kan ik een item retourneren bij Hunkemoller.benl?

Nog steeds niet helemaal tevreden met uw bestelling? Geen probleem, u hebt 30 dagen de tijd om te beslissen of u uw bestelling na ontvangst van het product wilt retourneren.
U kunt uw bestelling gratis retourneren in een Hunkemöller-winkel of via een BPost servicepunt (€ 1,95)*.

Retour in een Hunkemöller-winkel: 
Retourneren kan altijd gratis in een winkel bij u in de buurt. Neem het retourformulier mee naar de winkel. U wordt dan binnen 3 werkdagen terugbetaald via de door u gebruikte betaalmethode. Vind je dichtstbijzijnde winkel in jouw land hier. Let op: retourneren is niet mogelijk in Outlet-winkels.


*Let op: onze retourkosten zijn €1,95 en worden toegepast op alle retouren. Je kunt nog steeds gratis retourneren in onze winkels! 
 

Retour via een BPost servicepunt (€ 1,95):
1. Meld de artikelen aan via ons Retour Portaal en selecteer de retourmethode via het Bpost Servicepunt.
2. U ontvangt binnen 15 minuten een email van ons met een digitaal retourlabel.
3. Stop de artikelen in de originele verpakking, print het retourlabel en plak deze op het pakket
4. Breng het pakket naar een BPost servicepunt.
5. U ontvangt een bevestigingsmail zodra we het pakket ontvangen hebben. Dit kan tot 10 werkdagen duren. Het bedrag wordt binnen 3 werkdagen na verzending van de bevestigingsmail via de door u gebruikte betaalmethode overgemaakt. De retourkosten ter waarde van € 1,95* worden in mindering gebracht op de waarde van de geretourneerde artikelen.

Er gelden een aantal voorwaarden voor het retourneren van artikelen naar Hunkemöller:
1. U dient de artikelen binnen 30 dagen te retourneren. Deze termijn gaat in op de dag dat u uw bestelling ontvangen heeft.
2. De artikelen moeten ongebruikt en onbeschadigd zijn, met alle originele hangtags/labels eraan vastgemaakt.
3. Hunkemöller behoudt zich het recht voor om uw terugbetaling te weigeren als de artikelen niet in de oorspronkelijke staat aan ons geretourneerd worden.
4. Combineer niet meerdere bestellingen in één retourzending. Als u meerdere bestellingen via een BPost Servicepunt wilt retourneren, vraag dan per bestelling een retour aan via de return portal. Verpak elke retour in een aparte verpakking.

*Let op: onze retourkosten zijn €1,95 en worden toegepast op alle retouren. Je kunt nog steeds gratis retourneren in onze winkels! 

Wanneer kan ik mijn terugbetaling verwachten?

U ontvangt een retourbevestiging via e-mail zodra we uw pakket ontvangen hebben. Dit kan tot 10 werkdagen duren. Zodra u deze e-mail ontvangen heeftt, wordt u binnen 3 werkdagen terugbetaald. We betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel dat u voor de oorspronkelijke transactie gebruikt heeft. U krijgt uw geld terug als we de geretourneerde artikelen ontvangen en verwerkt hebben. 
Als u de complete bestelling retourneert, ontvangt u het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten (verminderd met de retourkosten ter waarde van €1,95). Als u de bestelling gedeeltelijk retourneert, wordt u alleen gecompenseerd voor de betreffende artikelen (verminderd met de retourkosten ter waarde van €1,95). De retourkosten ter waarde van €1,95 worden per bestelling verrekend.

Als u Passion Points en/of Shopcredit gebruikt heeftt: per ingeleverd artikel wordt een evenredig bedrag teruggestort op uw (digitale) Membercard. Dit kan tot 48 uur duren.

Als u betaald heeft met de Hunkemöller Lingeriecard: terugbetaling van uw aankoop met de Gift Card worden teruggestort op de gebruikte Gift Card.

Als u (gedeeltelijk) betaald heeft met een andere voucher dan Shopcredit, kunt u die voucher alleen hergebruiken als u uw complete bestelling geretourneerd hebt.

Retourneren kan altijd gratis in een Hunkemöller-winkel bij u in de buurt. U wordt binnen 3 werkdagen terugbetaald via de door u gebruikte betaalmethode. Vind hier de dichtstbijzijnde winkel.

Hoeveel zijn jullie retourkosten?

1. Retour via een BPost Servicepunt (€ 1,95):
De retourkosten ter waarde van € 1,95 worden per bestelling verrekend en in mindering gebracht op de waarde van de geretourneerde artikelen.

2. Retour in een Hunkemöller-winkel 
U kunt uw artikel(en) altijd gratis retourneren in een Hunkemöller-winkel, met een retourtermijn van 30 dagen na ontvangst van het product. 

Zijn er artikelen die ik niet kan terugsturen?

Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken, of producten die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.

Artikelen dienen ongebruikt en onbeschadigd te zijn, en met alle originele hangtags/labels eraan bevestigd.

Hunkemöller behoudt zich het recht om uw terugbetaling te weigeren, als de artikelen niet in hun originele staat aan ons worden geretourneerd.

Houdt u er rekening mee dat de cadeaudoos alleen in ongevouwen/ongebruikte staat kan worden geretourneerd, anders komt u niet in aanmerking voor restitutie.

Wij vragen u vriendelijk de verpakking van onderstaande artikelen omwille van de hygiëne ongeopend of verzegeld te laten.
1. Plak bh’s
2. Alle artikelen uit de beauty line
3. Panty’s en kousen
4. Vibrators & andere toys
5. Giftcards & Membercards
6. Geschenkdoos

Krijg ik automatisch een ander artikel als ik mijn artikel terugstuur?

U krijgt geen vervangend artikel als u een aankoop terugstuurt naar Hunkemöller. U kunt wel een nieuwe bestelling doen op onze website.

Hoe wordt het retourbedrag vastgesteld als ik online retourneer en ik bij mijn bestelling gebruik heb gemaakt van mijn Passion Points kortingstegoed?

Per artikel retour, wordt een evenredig bedrag teruggeschreven op uw (digitale) Membercard. Dit kan enkele dagen duren.

Hoe lang duurt het voordat het terugsturen van een artikel is verwerkt?

 Hunkemöller hanteert een retourperiode van 30 dagen. 

Als wij uw pakketje binnen hebben, krijgt u een bevestiging via de mail. Bij herroeping wordt zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 14 dagen vanaf het moment dat u ons op de hoogte hebt gebracht, het bedrag van aankoop terugbetaald.

Als u de hele bestelling terugstuurt, krijgt u het hele bedrag inclusief bezorg- en retourkosten terug. Als u een deel van de bestelling terugstuurt, krijgt u alleen dat deel teruggestort.

De termijn van terugbetalen gaat in op het moment dat u de bestelling terug stuurt, of aangeeft dat u de bestelling retour gaat sturen.

Als de retourzending niet binnen 14 dagen is ontvangen, wachten wij met terugbetaling totdat de retourbestelling is ontvangen, of tot dat u aan kunt tonen dat de bestelling retour gezonden is. 

Indien er onnodige schade aan het product is ontstaan, kunnen wij deze waardevermindering in rekening brengen. Je bent alleen aansprakelijk voor waardevermindering door gebruik dat verder gaat dan nodig om de aard, kenmerk en werking van het product te beoordelen.

Data Privacy gerelateerde vragen.

Hunkemöller B.V. is toegewijd aan het beschermen van uw persoonlijke data. Het is uw informatie, en dat respecteren wij. Ons Privacy Statement  geeft u gedetailleerde informatie over wanneer en waarom we uw persoonlijke data verzamelen, op welke manier we de gegevens gebruiken en hoe we de veiligheid & vertrouwelijkheid ervan vrijwaren.

Als u uw persoonlijke data wenst te verwijderen, updaten, overzetten of inzien, gebruik dan het contactformulier op onze website: 
1. Ga naar onze website en het onderdeel Klantenservice, hier vindt u het aanvraag formulier voor het verwijderen van uw account.
2. Vul het formulier volledig in en klik op Verzenden.

We zullen binnen de 30 dagen na uw verzoek contact met u opnemen. Het is mogelijk dat we meer informatie van u nodig hebben om te kunnen beantwoorden aan uw verzoek.

Kan ik (online bestelde) artikelen retourneren in de winkel?

Ja, het is mogelijk om (online bestelde) artikelen te retourneren in de winkel. Hiervoor heeft u altijd een factuur of bon nodig. Indien u een online bestelde order retourneert in de winkel, krijgt u het bedrag van de geretourneerde artikelen terug op dezelfde wijze als u de betaling voldaan heeft.

Heeft de winkel een online order voor u geplaatst en heeft u dit bij aankoop afgerekend met uw bankpas? 
Dan ontvangt u van ons een email met het verzoek om uw bankgegevens aan te leveren. Wij maken het bedrag over op de door uw opgegeven bankrekening.

Heeft u een reguliere aankoop in de winkel gedaan? Dan krijgt u de waarde van de geretourneerde artikelen in de vorm van een tegoedbon of een lingeriecard. 

*Let op dat de tegoedbon alleen in de winkel gebruikt kan worden en de lingeriecard ook voor online aankopen geschikt is.
Indien er artikelen gebruikt zijn waarvan het gebruik verder gaat dan nodig om de artikelen te inspecteren op volledigheid en correcte werking, bent u aansprakelijk voor eventuele waardevermindering.

Enkele van onze producten zijn niet retourneerbaar, namelijk producten met oog op gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken, of producten die duidelijk voor een specifiek persoon bestemd zijn.

Wij vragen u vriendelijk de verpakking van onderstaande artikelen omwille van de hygiëne ongeopend of verzegeld te laten.
1. Plak bh’s
2. Alle artikelen uit de beauty line
3. Panty’s en kousen
4. Vibrators

Herroepingsrecht ofwel de overeenkomst ontbinden bij Hunkemoller.be?

Na ontvangst van het product heeft u 30 dagen bedenktijd om te besluiten of u de overeenkomst wilt herroepen / ontbinden*. In deze termijn mag u het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals u ook in een winkel doet.

Zodra u aangeeft gebruik te maken van uw herroepingsrecht, dient u binnen 14 dagen uw bestelling naar ons retour te sturen. U kunt gebruik maken van het herroepingsfomulier. U bent echter niet verplicht het modelformulier te gebruiken, want ook zonder het formulier geldt het herroepingsrecht.

Na het ontbinden heeft u nog 14 dagen de tijd om het product te retourneren**. Met het toepassen van het herroepingsrecht vervalt niet uw eventuele betaalverplichting. U zult wel binnen de gestelde termijn moeten betalen.

Zo snel mogelijk doch binnen 14 dagen na ontbinding krijgt u de waarde van de geretourneerde artikelen terugbetaald op dezelfde wijze als uw oorspronkelijke betaling. Als u een deel van de bestelling terugstuurt, krijgt u alleen dat deel teruggestort. 

Hebben wij uw pakket nog niet retour ontvangen binnen 14 dagen na ontbinding, dan kunnen wij alleen de terugbetaling in orde maken wanneer u in het bezit bent van een verzendbewijs welke aantoont dat u de retourzending binnen deze 14 dagen na ontbinding hebt verzonden.

Het gebruiken van uw herroepingsrecht is iets anders dan regulier retourneren. Wij bieden bij Hunkemoller de gelegenheid om t/m 30 dagen na aankoop te retourneren via ons reguliere retourproces.


* Ontbinden: Artikelen moeten (indien redelijkerwijs mogelijk) onbeschadigd zijn.  
** Uitgesloten van retourneren: producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken, of producten die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.

 

Retourneren

1. Retour via een BPost servicepunt (€ 1,95):
De retourkosten ter waarde van € 1,95 worden per bestelling verrekend en in mindering gebracht op de waarde van de geretourneerde artikelen.
De retourkosten zijn van toepassing vanaf januari 2023.


*Let op: onze retourkosten worden vanaf 15 augustus '24 verhoogd naar €2,95 en worden toegepast op alle retouren die na deze datum worden verwerkt. Maak je geen zorgen: je kunt nog steeds gratis retourneren in onze winkels!


2. Retour in een Hunkemöller-winkel 
U kunt uw artikel(en) altijd gratis retourneren in een Hunkemöller-winkel, met een retourtermijn van 30 dagen na ontvangst van het product. 

 

Wettelijke garantie?

Voor alle artikelen die u in de Hunkemöller-webshop koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Er is geen wettelijke termijn aan deze garantie verbonden omdat het per artikel verschillend is wat u als consument mag verwachten.