Hoe kunnen wij u helpen?

Service & Contact

Ik heb een klacht over Hunkemöller. Waar kan ik deze uiten?

Heb je vragen? Je kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice via telefoon, chat of ons contactformulier! Je vindt onze contactgegevens hier.

Tijdens perioden met grote aantallen aanvragen kan het iets langer duren dan normaal om je aanvraag te verwerken: we zullen je zo snel mogelijk antwoorden!

Toegankelijkheidsverklaring

Hunkemöller streeft ernaar om zijn digitale platforms toegankelijk en inclusief te maken voor alle gebruikers, in overeenstemming met de principes van de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1 Level AA.

We werken voortdurend aan het verbeteren van de toegankelijkheid en bruikbaarheid van onze websites en mobiele applicaties. Als onderdeel van deze inspanningen werken we samen met externe experts om onze digitale ervaring in alle markten te monitoren, te beoordelen en te verbeteren.

Toegankelijkheid is een proces van voortdurende verbetering en hoewel we ernaar streven om aan de geldende normen te voldoen of deze te overtreffen, kunnen bepaalde gebieden nog in ontwikkeling zijn als onderdeel van ons bredere nalevingsplan. Dit omvat het beoordelen en bijwerken van inhoud, navigatie en interactieve functies om ervoor te zorgen dat ze voor iedereen toegankelijk zijn.

Feedback van gebruikers
We stellen feedback over de toegankelijkheid van onze platforms zeer op prijs. Als u problemen ondervindt of suggesties hebt, neem dan contact met ons op via ons contactformulier.

We streven ernaar om binnen 5 werkdagen te reageren en gemelde problemen aan te pakken in overeenstemming met onze ontwikkelingstermijnen.

Deze verklaring is voor het laatst bijgewerkt op 23.06.2025.

Wettelijke garantie?

Bij aankoop van artikelen in de Hunkemöller-webshop is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie houdt in dat het artikel datgene moet doen wat u als consument in alle redelijkheid mag verwachten. Er is geen wettelijke termijn aan deze garantie verbonden omdat het per artikel verschillend is wat u als consument mag verwachten.

Hoe bepaal ik de juiste maat en pasvorm?

Twee afmetingen zijn belangrijk bij het bepalen van de goede maat en pasvorm: de onderwijdte en de bovenwijdte. De onderwijdte is de omvang van uw borsten in centimeters. De bovenwijdte is een letter die staat voor de omvang van uw borsten over het volste gedeelte. Kijk voor meer informatie op onze perfect fit pagina.

Hoe kan ik mijn artikelen het best wassen?

Pas voor alle zekerheid thuis nogmaals uw gekozen artikelen, zodat u 100% zeker bent van de maten. Bij het wassen raden we aan om rode en donkere artikelen altijd te scheiden. Check zeker onze wasadvies pagina voor meer informatie & instructies.

Herroepingsrecht ofwel de overeenkomst ontbinden bij Hunkemoller.be?

Na ontvangst van het product heeft u 14 dagen bedenktijd om te besluiten of u de overeenkomst wilt herroepen / ontbinden*. In deze termijn mag u het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals u ook in een winkel doet.

Zodra u aangeeft gebruik te maken van uw herroepingsrecht, dient u binnen 14 dagen uw bestelling naar ons retour te sturen. U kunt gebruik maken van het herroepingsfomulier. U bent echter niet verplicht het modelformulier te gebruiken, want ook zonder het formulier geldt het herroepingsrecht.

Na het ontbinden heeft u nog 14 dagen de tijd om het product te retourneren**. Met het toepassen van het herroepingsrecht vervalt niet uw eventuele betaalverplichting. U zult wel binnen de gestelde termijn moeten betalen.

Zo snel mogelijk doch binnen 14 dagen na ontbinding krijgt u de waarde van de geretourneerde artikelen terugbetaald op dezelfde wijze als uw oorspronkelijke betaling. Als u een deel van de bestelling terugstuurt, krijgt u alleen dat deel teruggestort. 

Hebben wij uw pakket nog niet retour ontvangen binnen 14 dagen na ontbinding, dan kunnen wij alleen de terugbetaling in orde maken wanneer u in het bezit bent van een verzendbewijs welke aantoont dat u de retourzending binnen deze 14 dagen na ontbinding hebt verzonden.

Het gebruiken van uw herroepingsrecht is iets anders dan regulier retourneren. Wij bieden bij Hunkemoller de gelegenheid om t/m 30 dagen na aankoop te retourneren via ons reguliere retourproces.


* Ontbinden: Artikelen moeten (indien redelijkerwijs mogelijk) onbeschadigd zijn.  
** Uitgesloten van retourneren: producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken, of producten die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.

 

Retourneren

1. Retour via een BPost servicepunt (€ 1,95):
De retourkosten ter waarde van € 1,95 worden per bestelling verrekend en in mindering gebracht op de waarde van de geretourneerde artikelen.

2. Retour in een Hunkemöller-winkel 
U kunt uw artikel(en) altijd gratis retourneren in een Hunkemöller-winkel, met een retourtermijn van 30 dagen na ontvangst van het product. 

Waar kan ik mijn dichtstbijzijnde Hunkemöller winkel vinden?

Ga naar de storelocator, vul uw postcode of plaatsnaam in en vindt uw dichtstbijzijnde Hunkemöller winkel.

Hunkemöller Belgium N.V. Frankrijklei 65b 7/8 B-2000 Antwerpen Company #: 0418.270.235