Hunkemöller x Pink Ribbon

Hunkemöller steunt Pink Ribbon

Bij Hunkemöller zijn we meer dan alleen een lingeriemerk; we zijn enorm toegewijd aan het welzijn van vrouwen. Onze inzet om bewustwording te creëren rond borstkanker en de steun die we verlenen aan Pink Ribbon tonen onze oprechte bezorgdheid voor de gezondheid en het welzijn van vrouwen. Door ons platform als populair lingeriemerk te benutten, kunnen we een breed publiek bereiken en vrouwen informeren over het belang van vroegtijdige opsporing, regelmatige screenings en het behoud van borstgezondheid.

Voor de campagne van dit jaar hebben we samengewerkt met de Nederlandse actrice/ onderneemster Moïse Trustfull en de Duitse actrice/ Pink Ribbon ambassadeur Vanessa Eicholz.

Moïse werd persoonlijk geraakt door de gevolgen van borstkanker, gezien haar oma aan deze ziekte overleden is, en samen met haar mama, Pink Ribbon ambassadeur Quinty Trustfull, vecht ze voor het vergroten van het bewustzijn en steunt ze initiatieven om deze ziekte te bestrijden.

Naast haar carrière in de entertainmentwereld, staat Vanessa bekend om haar rol als Pink Ribbon ambassadeur en haar toewijding aan Pink Ribbon. Haar betrokkenheid bij dit goed doel komt voort uit haar eigen ervaringen en de verhalen van de mensen die ze tijdens haar journey ontmoette. Hierdoor strijdt ze gepassioneerd mee tegen borstkanker.

Moïse Trustfull en Vanessa Eicholz brengen hun persoonlijke connecties met borstkanker in het hart van dit initiatief. Hun verhalen geven onze campagne een diepgaand doel - bewustwording creëren en actief bijdragen aan de strijd tegen deze veelvoorkomende ziekte. Hou onze sociale media zeker in de gaten!

We zijn enorm trots op onze samenwerking met Pink Ribbon. Samen creëren we actief bewustwording rond borstkanker en hopen we levens te redden door vroegtijdige opsporingen & tijdige behandelingen.

Doe met ons mee en help het verschil te maken! #HunkemöllerCares #PinkRibbon #BreastCancerAwareness

 

Steun aan Pink Ribbon

Om deze campagne en Pink Ribbon te steunen, verkopen wij de Pink Ribbon armband in Nederland & Duitsland en het Pink Ribbon lintje in België. Dit keer draait alles om borstkankerpatiënten en hun eigen netwerk. Daarom is het 2023 Lintje ontworpen door borstkankerpatiënten en hun naasten. Deze ziekte heeft immers niet alleen impact op de getroffenen, maar ook op hun omgeving. Het resultaat is een lintje dat symbool staat voor de sterke verbondenheid tussen patiënten en hun geliefden.
Verkijgbaar in de winkel

Empowerment meets style met de Bessie bh

Maar dat is nog niet alles. Van elke speciaal geselecteerde wirefree Bessie bh die in oktober verkocht wordt, evenals van de Pink Ribbon armband (te koop in Nederland en Duitsland) en het Pink Ribbon lintje (in België), zal een deel van de opbrengst gedoneerd worden aan dit belangrijk goed doel. Deze gezamenlijke inspanning benadrukt onze toewijding aan het maken van een positief verschil en het ondersteunen van vrouwen in hun strijd tegen borstkanker.
Shop nu

De naakte waarheid over borstkanker

  • • 1 op de 7 vrouwen in Nederland krijgt in hun leven de diagnose borstkanker. Hoewel in de laatste decennia de overlevingskans aanzienlijk is toegenomen, leidt de ziekte elk jaar toch nog steeds tot 3.000 doden. Het is dus ook van levensbelang dat meer onderzoek wordt gedaan.
  • • Een enquête door Hunkemöller onder 1.615 ondervraagden wees uit dat een negatief zelfbeeld een risico vormt voor de gezondheid van vrouwen.
  • • Als je jezelf regelmatig onderzoekt en de tijd neemt om echt goed naar je borsten te kijken, helpt dit om de vroege stadia van borstkanker op te sporen (wat je kansen vergroot om deze ziekte te overleven).


Kijk op de Pink Ribbon Website  voor meer informatie over hoe je zelf je borsten kan checken en waar je op moet letten.